تصاوير منتخب

تصاویر با بیشترین بازدید

۱

عکاسی از کودکان

 مطالب آموزشی عکاسی عکاسی از کودک و نوزاد

عکاسی از کودکان

از نظر آماری کودکان محبوب ترین سوژه عکاسی در تمام دنیا هستند. آنها جذاب هستند. به همین دلیل عکاس هنگام عکاسی از کودکان احساس راحتی می کند و خلاصه سوژه فوق العاده ای برای عکاسی هستند. فقط باید هنگام عکاسی از کودکان صبوربود و البته باید مهارت هایی را هم کسب کرد. تا بتوان عکس های خوبی گرفت.

Untitled-3

نکات عکاسی از کودکان

ــ چشم های بزرگ کودکان باید مورد توجه دقیق عکاس باشد و به اندازه کافی در عکس واضح باشد. با خاموش کردن فلاش دوربین خود از قرمزی چشم ها جلوگیری کنید. سعی کنید از نور طبیعی برای عکاسی از کودکان استفاده کنید. البته اگر نور کافی در اختیار ندارید. ولی اگر نور کافی نیست می توانید بعداً مشکل قرمزی چشم ها را در کامپیوتر خود با کمک نرم افزارهای گرافیکی حل کنید.

ــ کودکان غیر قابل پیش بینی اند و تمایل به حرکت و جنب و جوش دارند که این حرکت ها سبب تار شدن سوژه عکاسی که همان کودک است می شود از ISO با سرعت بالا و aperture بالا (حداکثر گشادی لنز) استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن عکس خود را بگیرید. همین طور باید تعداد زیادی عکس بگیرید تا بهترین را انتخاب کنید. این هم به لطف دوربین های دیجیتال امکان پذیر است چون دیگر با هر عکس یک فیلم حرام نمی کنید.

ــ پشت زمینه را ساده نگه دارید. چون معمولاً کودکان در محیطی پر از اسباب بازی و اسباب و وسایل هستند معمولاً پشت زمینه بیشتر از خود عکس جلب توجه می کند. و در اغلب موارد در عکاسی از کودک محیط اطراف اصلاً مهم نیستند و فقط از زیبایی عکس می کاهند. به کودک خود نزدیک شوید و تا حد امکان زوم کنید. اگر از لنز واید استفاده می کنید فاصله خود را با کودک حفظ کنید مگر اینکه بخواهید یک عکس خنده دار یا … بگیرید. لباسهای رنگارنگ و پر نقش نگار توجه را از صورت کودک به جاهای قسمتهای دیگر عکس جلب می کنند. برای گرفتن بهترین عکس از نور معمولی و لباسهایی با رنگ محدود استفاده کنید.

ــ سعی کنید طیف رنگ های موجود در عکس را کاهش دهید.

ــ بهترین لحظات برای عکاسی در کسری از ثانیه از دست می روند همیشه دوربین خود را آماده نگه دارید.

ــ شاید عکس هایی که شما از کودک خود می گیرید، برایتان جالب باشد ولی برای دیگران این گونه نباشد. بنابراین سعی کنید در شرایط غیر عادی و غیر معمول از کودک عکس بگیرید.

متفاوت باشید.

در اینجا به چیزهایی که منجر به یک عکس غیر معمول و جالب از کودک می شود به اختصار اشاره می شود:

Untitled-32

ــ کل اندام کودک را در عکس نمایش ندهید مثلاً یک پا یا یک دست را می توانید خارج از کادر عکس بیندازید. این سبب می شود که بیننده در ناخودآگاه خود بدنبال آن عضو غایب بگردد؟!

ــ به جای عکس گرفتن از کودک از اسباب بازی های رنگ وا رنگ کودک عکس بگیرید.

ــ عکس را از دید یک بزرگسال نگیرید بلکه از دید یک خردسال عکس بگیرید.

۰

ــ از کودکان در شرایط نامتعارف عکس بگیرید.

ــ از کودکان در شرایطی که به خود قیافه بزرگسالان را می گیرند عکس بگیرید.

ــ از آینه ها استفاده کنید، عکاسی از کودک در حالیکه روی یک آینه چهار دست و پا کردن یا خزیدن تجربه جالبی است. البته اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید از دو قلوها و چند قلوها عکس بگیرید کمتر به آینه احتیاج پیدا می کنید.

ــ تار کردن پشت زمینه در مورد کودکان نتیجه خوبی می دهد. برای این منظور از لنز بلند و aperture بالا استفاده کنید تا پشت زمینه را تار کنید بعد از گرفتن عکس می توانید از فیلترهای Blur برای مات کردن پشت زمینه استفاده کنید.

ــ کودکان از قرار گرفتن در جاهای عجیب و غریب احساس خوبی دارند و رفتارهای جالبی از خود نشان می دهند.

ــ لوازم حتی لوازم شخصی معمولی می توانند نتیجه جالبی در عکس کودک داشته باشند مثلاً کفش ها یا عینک بزرگسال یا لباس بزرگی که تن کودک می کنید در عکس جالب خواهد بود.

ــ سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید.

ــ متضاد عمل کنید. یک کودک را کوچک نشان ندهید بکله سعی کنید آن را مانند یک بزرگسال یا حتی یک غول در عکس خود نشان دهید.

ــ برای پشت زمینه عکس از فیلتر motion blur در نرم افزارهای ویرایش تصویر (مانند فتوشاپ) استفاده کنید. تا پشت زمینه منحرف کننده افکار بیننده را تار کنید. ولی صورت و چشمهای کودک باید واضح و شفاف باشند. البته این کار به سادگی و سرعت امکان پذیر نیست.

تفاوت ها را نشان دهید:

ــ نشان دادن ابعاد اجزای بدن کودکان به نسبت دیگران می تواند عکس ها جالبی خلق کند.

ــ غذا خوردن کودکان با کثیف کاری های آنها همیشه جالب است.

ــ پوست خیلی صاف و نازک کودک را در عکس ها نشان دهید.

ــ احساسات شدید کودکان را ثبت کنید. شادی، پریشانی، بداخلاقی، حماقت ها و شیطنت های آنها عکس زیبایی می سازند.

ــ فقط نزدیک نشوید تا جائیکه لنز دوربین شما اجازه می دهد به کودکان نزدیک شوید

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی